کد خبر: ۸۵۱۰۲۰
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۵ تير ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۵
احیای گشت ارشاد با فشار برخی گروه های تندرو

گشت ارشاد به خیابان ها بازگشت| پلیس: گشت‌های خودرویی و پیاده در سراسر کشور مستقر شدند

سخنگوی فراجا از استقرار گشت‌های خودرویی و پیاده پلیس در سراسر کشور با هدف انجام مأموریت‌ها و برخورد با افرادی که بر هنجارشکنی‌های اجتماعی (بی‌حجابی) اصرار دارند، خبر داد.
گشت ارشاد به خیابان ها بازگشت| پلیس: گشت‌های خودرویی و پیاده در سراسر کشور مستقر شدند
آفتاب‌‌نیوز :

بعد از مرگ تلخ مهسا امینی و اعتراضات گسترده که منجر به کشته و زخمی شدن صدها نفر شده بود، فضای حجاب در ایران به کلی تغییر کرده بود و گشت ارشاد نیز جمع شده بود. حالا بعد از فشار گسترده برخی جریان های سیاسی اصولگرا، ون های گشت ارشاد و ماموران پلیس بار دیگر برای مقابله با کسانی که حجاب رسمی را راعایت نمی کنند به سطح خیابان ها بازگشته اند.

سردار سعید منتظرالمهدی؛ سخنگوی فراجا اظهار کرد: پلیس در پی مطالبات مردمی و خواست گروه‌ها و نهاد‌های مختلف اجتماعی و همچنین تأکید ریاست محترم جمهور و قوه قضائیه در چارچوب قانون به‌منظور بسط و گسترش امنیت عمومی و تحکیم بنیان خانواده ضمن تقدیر و تشکر از قاطبه دختران و بانوان کشور عزیزمان ایران که با رعایت هنجار‌های اجتماعی و پوشش متعارف بر آرامش روانی جامعه کمک می‌کنند، از روز جاری با استقرار گشت‌های خودرویی و پیاده در سراسر کشور ضمن انجام مأموریت‌های متعدد پلیسی ناگزیر با آن دسته از کسانی که متأسفانه بدون توجه به تبعات و عواقب پوششِ خارج از عرف همچنان بر هنجارشکنی خود اصرار دارند ضمن انذار و تذکر در صورت عدم تمکین از دستورات پلیس برخورد قانونی و آنان را به دستگاه قضائی معرفی خواهد کرد.

به نوشته تسنیم، سخنگوی فراجا گفت: انتظار می‌رود از همگان به‌ویژه دختران فهیم کشورمان که آینده این مرز و بوم به وجود آنان متکی است با حفظ حرمت پوشش و رعایت هنجار‌های پذیرفته‌شده به انسجام اجتماعی و امنیت عمومی جامعه یاری رسانند و فرصت خدمت بیشتر را برای مأموران انتظامی به‌جهت دیگر مأموریت‌های عدیده و حیاتیِ پلیس فراهم نمایند.

در روزهای اخیر تصاویری از تنش بین یک زن و مامور پلیس بر سر عدم رعایت حجاب رسمی در یکی از محلات تهران(گیشا) بازتاب گسترده ای داشته است.

بسیاری از صاحبنطران و کارشناسان نسبت به پیامدهای چنین برخوردهایی در سطح جامعه و بروز مجدد ناآرامی و تنش در کشور هشدار داده انند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
12
229
از موقوفات اقای علم الهدی چه خبر
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
17
252
این مطالبات مردمی و خواست گروه‌ها و نهاد‌های مختلف اجتماعی کجا مطرح می‌شود که به این سرعت پاسخ میگیرند.
ما هم برویم از خفت گیری، گرانی، دروغ مسئولین، گوشت کهکشانی، مرغ لاکچری، برنج رویایی، هوای آلوده، برق نیمه‌جان و… اعتراض کنیم.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۵
13
233
چرا درس عبرت نمیشه براشون؟!!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین